Vi på stugservice finns här för att hjälpa dig i ditt boende på Idre Fjäll. Nedan har vi samlat de vanligaste frågorna om felsökning i våra boenden. Utgå ifrån det specifika rummet där du behöver hjälp och se om du hittar svar på din fråga där. Behöver du ytterligare hjälp? Tveka inte att kontakta oss – vi finns här för att hjälpa dig!
Vänligen observera att laddning av elbil endast får ske vid avsedda laddningsstationer. Har ditt boende inte en egen laddstation hänvisar vi till de publika laddningsstationer runt om på fjället, vilka är utmärkta på områdeskartan. Det är inte tillåtet att ladda elbilar i motorvärmarens uttag och det är absolut förbjudet att ladda via vägguttag inne från boendet. Eventuella överträdelser dokumenteras och debiteras med ett belopp om 2 000 kr per överträdelse.
Du som gäst ansvarar för snöskottningen utanför boendet under din vistelse.
Om du upplever svårigheter med att stänga eller låsa dörren, kan detta bero på is- och snöbildning mellan sockel och ytterdörr. Vänligen se till att hålla området utanför dörren rent vid snöfall för att undvika problem.
Om effektvakten i hallen blinkar rött indikerar detta inte något fel i stugan. Det är normalt att den blinkar rött enligt design.
I boendena 300 - 406 finns en dosa för elektrisk vattenavstängning i hallen. Sök efter denna dosa och dess av/på-markeringar för att lösa eventuella problem med vattenförsörjning.
Vid förändring av termostatinställningar för golvvärmen kan det ta upp till 48 timmar innan den fullständiga effekten känns. Var noga med att inte vrida termostaten för högt eller lågt, och se till att ge det lite tid att justera sig.
Om du inte får in några kanaler på TV:n, vänligen gör en kanalsökning. Observera att vissa TV-apparater kräver en specifik kod för att starta en sökning, denna kod är oftast 0253.
Om du upplever problem med wifi-anslutningen, följ nedan steg att ansluta.
Instruktioner för wifi-anslutning kommer inom kort!
Om du har svårt att få eld i kaminen, kontrollera att spjället är öppet. Försök även med att öppna ett fönster för att tillföra elden mer syre. Väder och vind kan påverka eldningen, så testa att tända eld på en pappersbit för att säkerställa ett bra drag och undvika rök inomhus.
Om diskmaskinen inte fungerar, kontrollera först att vattenförsörjningen är påslagen. Om problemet kvarstår, vänligen kontakta stugservice för ytterligare assistans.
Om spisen inte fungerar, var vänlig kontrollera om barnlåset på spisen är aktiverat.
Om kylskåpet inte är tillräckligt kallt kan detta bero på att boendet har städats under dagen eller att det har fyllts med många varor som inte varit kylskåpskalla. Ge det några timmar att stabilisera temperaturen. Sprid gärna även ut varorna i kylen för att förbättra luftcirkulationen och därmed sänka temperaturen fortare.
Om torkskåpet blinkar och inte startar kan överhettningsskyddet behöva återställas, följ nedan instruktion för hjälp. Undvik överbelastning av torkskåpet för att säkerställa god cirkulation.
Instruktioner för återställning av överhettningsskydd kommer inom kort!
Om bastun inte startar följ nedan instruktion för hjälp. Om problemet kvarstår, vänligen kontakta stugservice för assistans.
Instruktioner för start av bastu kommer inom kort!
Se områdeskartan för din närmaste återvinningsstation.
Se områdeskartan för din närmaste tvättstuga.
För snabbare avhjälpning av mindre problem som trasiga glödlampor eller saknade husgeråd, besök själv stugservices för upphämning av vara. Du hittar stugservice på områdeskartan.
Vid övriga frågor som exempelvis avresestäd eller kvarglömda saker, vänligen kontakta oss på stugservice.
Vid akuta ärenden som kräver polis, brandkår eller ambulans kontakta alltid 112 direkt.
Telefon 0253-413 14
Jourtelefon 070-532 19 63
Vi åtgärdar alltid fel så snabbt som möjligt, men under framför allt lördagar och söndagar har vi många gäster att hjälpa. Vi ber därför om förståelse för att det kan förekomma viss väntetid. Kontrollera gärna om svar på dina frågor finns i guiden ovan. Vi hjälper alla gäster i turordning och kommer till dig så snart som möjligt.