Driftstörning på telefon, vid frågor mejla till info@idrefjall.se
Ikon och länk till öppettider
Öppettider
Ikon och länk till kontaktuppgifter
Kontakt
Ikon och länk till webbkameror
Webbkameror
Ikon och länk till information om liftar, backar och spår
Liftar, backar & spår
Ikon och länk till kartor
Kartor
Englands flagga
En

Nyheter

Gondolliften förhöjer skidsemestern på Idre Fjäll

Under vintersäsongen 2022/2023 introducerade Idre Fjäll flera spännande nyheter, där en av de mest imponerande var den nybyggda gondolliften, Sydgondolen. För att utvärdera effekten av vinterns nyheter på gästernas skidsemester genomfördes nyligen en gästundersökning. I undersökningen användes frågor med skattningsskalor (1–10), där gästerna ombads att bedöma hur nyheterna påverkade deras skidsemester på ett positivt sätt. Resultaten från undersökningen bekräftar att Sydgondolen har tagit skidsemestern till en helt ny nivå för gästerna på Idre Fjäll.

Resultaten från gästundersökningen är tydliga - Sydgondolen har betygsatts i genomsnitt 7,1 av gästerna, vilket visar att den verkligen har förhöjt skidsemestern på Idre Fjäll. Tommy Halvarsson, marknads- och kommunikationschef på Idre Fjäll, uttrycker sin glädje över responsen: "Det är fantastiskt att se hur vår satsning på Sydgondolen har gjort skillnad för våra besökare. Vi ville erbjuda en modern och imponerande skidupplevelse och att nu få se att gästerna också upplever detta är otroligt roligt."

Gästundersökningen inkluderade också en fråga om gästernas vilja att återvända till Idre Fjäll. Resultatet av denna fråga visade att gästerna betygsatte sin sannolikhet att återvända till anläggningen med imponerande höga 8,8. "Det är väldigt glädjande att se att våra gäster inte bara har haft en bra skidsemester, utan också har en stark önskan att komma tillbaka till oss. Det bekräftar att vi gör rätt i vårt arbete och ger oss energi att fortsätta utveckla och förbättra vår anläggning ytterligare" förklarar Tommy.

En sista men viktig fråga i gästundersökningen var: "Hur sannolikt är det att du rekommenderar en semester på Idre Fjäll till någon du känner?" Resultaten av denna fråga var oerhört positiva, med ett genomsnittligt svar på hela 9,0. Detta visar att gästerna på Idre Fjäll är mycket benägna att rekommendera anläggningen och en tydlig indikation på att gästerna har haft en mycket bra upplevelse och att de har förtroende för Idre Fjäll som en destination för en minnesvärd semester.

För mer information, kontakta Tommy Halvarsson, Marknads- och kommunikationschef på Idre Fjäll.

---

Gästundersökningen utfördes för att samla in gästernas åsikter om nyheterna på Idre Fjäll under vintersäsongen 2022/2023. Gästerna fick bedöma effekten av de olika nyheterna på deras skidsemester genom att använda en skala från 1 till 10. Totalt inkluderades tre frågor som fokuserade på hur nyheterna påverkade deras skidsemester positivt, samt ytterligare två frågor som mätte deras benägenhet att återvända till eller rekommendera Idre Fjäll. Undersökningen distribuerades till boendegäster på Idre Fjäll under perioden 11 mars - 1 april 2023.

Tommy Halvarsson

Marknad & kommunikation

Mediakontakt / Media Contact

Erbjudanden, tips och inspiration

Nyhetsbrev

Vill du ta del av våra bästa erbjudanden, få tips, inspiration och mer fjällkänsla i din vardag? Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev ➚